29 October 2010

BEAUTY is NOTHING without BRAIN

Erm, hari ini adalah hari yang membosankan di pejabat.

I made myself breakfast, makan separuh sebelum keluar rumah and bawak to ofis. Makan sebelum lunch hour, jadi amatlah kenyang. Mata pun sangat mengantuk sebab kerja dah tak banyak.

Haa, tak banyak kerja?!?!?!

Yer...sebab aku dah struggled few days ago untuk siapkan semua within
my-own-time-limit. Semalam memang packed giler jadual kat ofis. Last minit received few calls orang itu, ini nak jumpe for short discussions laa, meetings laaa, documents laa, reports laa. Terabur jadual kerja aku.

That's okay. Tapi the worst part is tang last minit call for discussions and meetings tuh. Haiiyyyaaa!!! Aku tak tau orang lain macam mana, tapi aku ni...bila bab2 meeting/ discussion ni memang GEMENTAR yang amat. KECUAKAN melampau...walau kadang2 aku tau, I have all the information and very confident about it but still...aku ni lack tang nak convince orang. Jadinya perasaan berdebar2 tu akan buat aku tak senang duduk. Especially bila meeting/ discussion yang my big-bos TOLAK bagi aku last minit. GABRA beb! Manalah tau kot2 tetengah meeting tu tetibe aku 'TER'bagi confidential info ker kan?kan?kan? Tak ker hangen big-bos aku??? So, no matter what...I must equip myself intellectually, emotionally, physically and spiritually. Huh! Banyaknyer...

But alhamdulillah, everything went smoothly and I think my big-bos pun satisfied kot so far. Merasalah aku pengalaman kena tolak pergi influential discussions/ meetings ni (almaklumlah, my actual supervisor kan not available for da time being, nak harap yang jackass tempo tu...hancus).

Owh, note to myself.
Bila your appearance dah tip-top, please do not destroy it dengan menyerlahkan otak-udang anda. With that, aku nak pangkah balik the jackass tempo in my ofis tuh. Appearance means nothing compared to KNOWLEDGE/ RESPECT/ COURTEOUS etc. Without all that, kau cuma BEAUTY WITH NO BRAINS! Ohh yeay...itulah jackass tempo yang sebenarnya!


Erm...niat nak buat entri pendek jer. Tapi jadi panjang le pulak...

Nota-pergelangan-tangan : I dislike the jackass tempo in my office. Please refer to earlier entry.

No comments:

Post a Comment