24 September 2010

samb. AIDILFITRI 2010

Owh...gamba2 dari kamera abang dah up dalam fb.

Jadi seharusnya aku update dan kasik tepek...


Ni kampung belah papa. Kami balik beraya ke kampung pada Aidilfitri pertama lepas sesi bersalam-salaman, pemberian duit raya dan gambar-bergambaran (haihh..selagi boleh bahasa melayu terabur). Skang kat kampung ada maklong aje. Anak2 maklong a.k.a sepupu2 ku dari k.l dan singapore semua balik. Fun!

Dulu, aku rapat dengan arwah atok ngan nenek. Dulu, masa arwah ada lagi...kami bergambar di lokasi yang sama dan posisi pun lebih kurang. Dulu bukan pagi raya je amek gamba macam ni, malam sebelum dan selepas pun ada jugak kalo tak silap aku. Sebab aku ingat ada satu gambar tu aku pakai baju tido. Dulu arwah atok & nenek yang dok kt kerusi tengah2. Skang ni digantikan oleh maklong, pakngah and papa. Erm...rindu arwah. Al-Fatihah....

Sepupu2 belah papa ni semua dah senior2. Anak2 derang sebaya aku. Tapi aku lagi rapat dengan sepupu2. Derang sempoi! Ini pun bukan semua ada dalam gamba. Ada yg M.I.A, ada yg tengah makan, ada yg dh balik, ada gak yg x sampai lagi....Famili belah sini ada 4 generasi, Tapi generasi ke-4 beraya kampung belah satu lagi...


Cheeky boys...geram sangat dgn arf4n ni tau! Happy 24/7. Sepupu2 dia yg lain dah penat, dia boleh aktif sengsorang dalam gelap ke sana kemari. Ish, geram sungguh! Nak gigit2. Papepun, dalam reramai my nephews tuh...dialah yg paling periang sekali. Dulu masa dia sakit, terasa sgt kemuraman suasana sbb dah xde gelak tawa dari dia. Alhamdulillah, Allah swt panjangkan nyawa dan moga arf4n dipanjangkan lagi nyawa, dimurahkan rezeki dan jadi anak yg soleh. A-min.

F4him pun rajin melayan arf4n. Sooo kiut....yg kh4lish tuh, dah pancit kot.


Tengoklaa tu arf4n...orang nak amek gamba, dia sorang yg dok sebok ke mende len. X sempat paklong nak posing. H4ndzalah pun same, pandang akak tash4 ker? Sayang aloy & famili xde dalam gambar ni...kalau tak, cukup korum (aloy beraya rumah mentua dulu kat melaka gak). Ni k.lin laa yg pilih lokasi. Kat ceruk ni jugak nak amek gamba raya tahun ni. Kene laa tarik nafas semua supaya muat berposing...


Ok, this one better than da first one. At least, semua menghadap kamera.

Erm, oklah..nak buat mende lain pulak.

No comments:

Post a Comment