03 September 2010

Cerita basi...

Nak cerita apa aku buat pada hari MERDEKA!

Pada lewat malam MERDEKA, Ms. Nyahz sms-ed me tanya plan nak buek apo and sekali gus ajak lepak sekali. Aku masa tu ada kat B@nting pergi carik kuih raya. Kebetulan, bebuka pose dengan kengkawan n3c dulu....@bot, j@j@ and @li kat bukit t1nggi. Of cos en.Muh4z join sekali.

Nak dijadikan cerita, tengahari tu aku bermasam muke dengan en.Muh4z (mind you, aku kat opis dan en.Muh4z kat tmpat len tapi tetap buleh bermasam muke you...kelassss!). Aku pun tak ingat sebab ape tapi sebab aku laa yang terasa hati kot. Meleret bermasam-masaman sampai waktu berbuka. Bile jumpe diorang kat kenny rog3rs...otomatikli loving2 pulak dah dengan en.Muh4z. Erm.....selalunye macam tu laa. Angin ribut takda...tetibe perang. Pastu...tup tap tup tap, loving2 balik. Ehh...aku nak cite mende len sebenarnyer. Terbabas pulak...

Ok, malam MERDEKA. Fokus lind4...fokus!

So dari b@nting tuh, gigih laa balik cecepat ke putrajay4. En.Muh4z pun ON aje. Dia tak penah jumpe Nyahz. So, I guess...bagus jugaklah ajak lepak dengan Nyahz skali. Suruh Nyahz heret "mr.B" die skali....buwwwweeekkkkk! Pot melepak adalah sangat save cost dan bajet-gempak-tapi-hampeh. Lepak kat salah satu jamb4tan kat Putrajay4. Ramai gak orang melepak masa tuh. Banyak family bawak anak2 bajet nak tengok bunga api tapi kehampaan. En.Muh4z bawak M1mi & J0ni. So, ramai laa orang yang duk tegur2 and tengok2. Ada satu brother tuh, dengan anak2 dia 4 orang kamceng pulak dengan en.Muh4z. Siap boleh tuka2 nombo tepon. Siap tuka2 sejarah kehidupan (beginilaa uollss kalau dapat laki yang peramah beno...). Aku redha.

Dipendekkan cerita, Nyahz sampai tepat jam 12 malam. Malam itu suram sebab tak ada bunga api pun kt putrajay4. Bajet dah bosan lepak2 borak2 kat situ...Nyahz ajak gerak ke tempat lain. Aku ngan en.Muh4z adalah malas hendak ke bandar. Kitorang tak teruje sangat nak sambut MERDEKA pong. So, tunggu "mr.B" nyahz...buwwweeekkk lagi!. Kami gerak ke S.K sahaja. Lepak kedai mamak depan rumah b4ya. Aku sms-ed dia nak ajak lepak. Tapi dia dah tido. Zannen! Ajak l0b0 jugak...tapi adalah penyegan sebab kapel2 je yang lepak. Cesss!

Kami lepak sampai lewat pagi jugak laa...sampai mata aku agak2 dah berpinar2....barulah en.Muh4z ada hati nak ajak aku balik. Jadi kamipun balik tanpa tengok bunga api malam itu.

Keesokannya, bangun bila matahari dah atas kepala (fuhh, dah lama tak bangun lewat gitu uollsss). Tunggu en.Muh4z. Kami gerak ke S.A. Nak ke pasar ramadhan S.A. Alang2 tu...gi U1tM S.A ambek anak sedara en.Muh4z, si 4w4 untuk bebuka sesama. Kami ke param S.A. Best bangat!!! Lagi best dari param putrajay4!!! Rambang mata I memilih u...

Plan asal, beli2 makanan pastu cari laa pot bebuke kat mane2. Tapi sebab hari tu hujan, so pilihan lokasi adalah terhad. Jadi, si 4w4 suggest bebuka kat kampus dia. Aku ngan en.Muh4z besetuju. Banyak jugak kitorang beli. Nasi beriyani dan nasi ayam utk aku dan en.Muh4z. Tak lupe tongkeng ayam, makanan exotic utk en.Muh4z. 4w4 beli nasi kerabu, ketupat, rendang dan kek batik milo. Dessert aku beli tepung pelita, puding karamel. Air masing2 pilih sendiri. Aku amek bandung cincau, en.Muh4z amek jagung and 4w4 amek jambu. Jadi kamipun tunggu laa waktu berbuka kat kampus si 4w4. Lokasi baeekkk punya...siap ada meja kerusi, sinki dan sudu garpu sekali. Borak2 dengan en.Muh4z, rasanya masa tuh macam kitorang ni datang melawat anak kat asrama pulak. Citer kat 4w4...die gelak2 je. Musti dalam hati die seram sejuk kalo dapat bapak yang gilo2 cam en.Muh4z. Kalo mak macam aku...best so takpe! Hakhakhak. Nanti dah tua2 nnti...cenggitu laa gamaknye aku ngan en.Muh4z. Bongkok2 datang tgk anak blaja kat universiti. Fuhh...berangan le pulak.

Lepas makan, kami sembang2 kejap. Then bergegas plan nak balik ke puch0ng rumah ab4ng.

Sekian. Itu sahaja xtvt di hari MERDEKA. Sungguh bebas melakukan xtvt mengikut kehendak hati ngeh ngeh ngeh.

Sekali tak tau nak buat penutup macam mana. Takda idea. Daaa....


2 comments:

  1. prektis la nyah...
    1 hari nnti ko kna gak gi mlawat anak ko kt asrama...atau anak ko yg lawat ko kt rumah org2 tua????hak2

    ReplyDelete
  2. uihh...ko kijam nyahz!

    silap2 anak ko nak kawen dengan anak aku...siap laa ko aku mintak hantaran mahal2...muahahahaha (gelak evil kiut) *wink*

    ReplyDelete