07 September 2010

Counting days...

* WARNING! : Entri panjang & berabuk. Subjek utama adalah aku dan en.Muh4z *

Erm...raya kedua (insyaAllah) majlis pertunangan antara aku dengan en.muh4z. Aku rasa dah few times aku mentioned sini tapi never mention da date/ day. Dah macam kepoh-chi. Al-maklumlah...this is the first and only time in my life kot bertunang. Of course laa aku nak kecoh2 hakhakhak. Lagipun mende yang baik, elok laa berkongsi kan?kan?...

Erm...rasa berdebar tu memang ada. En.Muh4z lagi laa...selalu cakap dia cuak and berdebar. Dulu lepas merisik pun, walaupun ada sedikit drama tamil...tak abis2 en.muh4z cakap he felt different lepas antar cincin. Am not sure how different yang dia rasa...tapi aku yakin different yang bagus laa. A-min.

Masa merisik dulu, aku tak rasa berdebar or cuak pun. Cuma malu tu ada laa. Al-maklumlah...hari tu aku la yang jadi perhatian kan. Tapi alhamdulillah semua nye berjalan dengan lancar. Harap2 majlis tunang ni pun berjalan dengan lancar. Kali ni aku memang berdebar giler...

Masa musim merisik tuh, selalu jugak bergaduh dengan en.Muh4z...tapi makin lama aku tengok, en.muh4z ni makin sabar pulak. Kalau aku marah2...dia tak cepat melatah. Dia cakap lembut2, sikit2...lama2 dia diam biarkan aku sejuk sendiri. Tapi tu laa...kekadang mulut aku ni bleh tahan gak jahatnyer. Erm...lepas tuh, bila tengok style dia yang diam biarkan aku sejukkan ati sendiri tu pun aku bleh hangen satu badan tau. Geram aje aku nengok....tapi alhamdulillah jugak dia macam tuh. Lama-kelamaan aku akan sejuk sendiri jugak.

Memang aku banyak lukakan hati en.Muh4z (tapi takpe..dia pun sama gak!*wink*). Sungguhpun macam tuh, dia jugak laa yang paling banyak buat aku gembira, terharu, bangga, sayang, cinta, bahagia dan macam2 lagi lah. Kekadang dia laa yang buat aku gelak sampai nak guling2 atas lantai. Dengan dia jugak laa aku boleh buat lawak bodoh antarabangsa...Dia jugaklah yang selalu buat aku rasa seolah2 aku perempuan sempurna utk dia (cewwaaahhh! malu i nak cakap mcm tuh tau...*blushing*). Thank you, b...

Macam2 dugaan dah aku kongsi dengan en.Muh4z dalam tempoh singkat bercinta ni. Menangis, ketawa, suka, duka, jatuh, bangun, kejayaan, kegagalan. Kitorang berjaya tempuhi sampai ke tahap ini. Jauh lagi perjalanan hubungan kami. Kadang2 aku ragu2 jugak...mampu ke kami bertahan nak hadapi dugaan yang mendatang. Tapi en.Muh4z laa yang akan selalu yakinkan aku. Tiap kali tempuh dugaan...dialah orang pertama yang akan ingatkan aku, dugaan tu sbg pengalaman yang akan kuatkan lagi semangat kita untuk terus bersama. Alhamdulillah.

Aku berdoa, dalam hati tak pernah lupa...moga Allah memberkati, ibubapa merestui, keluarga menyayangi, kawan2 menyenangi dan kami menghargai hubungan kami. Aku tau...mesti ada yg pikir masih terlalu awal utk aku cakap macam ni. Yerlaa...baru nak bertunang je kot. Tapi inilah yg aku rasa sekarang. InsyaAllah, kalau en.Muh4z jodoh aku...takkan kemana. A-min.

Nanti kalau dah kawin, aku nak diri aku kenang perasaan yang aku rasa sebelum bertunang ni...Lepas tunang nnti, aku citer perasaan lps tunang le pulak. Hekhekhek.

Tahun ni, tahun pertama bercinta dgn en.Muh4z. Jauh lagi tu perjalanan...macam mana bile tahun kedua? ketiga? kelima? kesepuluh? keduapuluh? ketigapuluh? Aku berharap...tahun2 yang mendatang, kami akan makin tabah, sabar, redha, tenang dan lebih menghargai dan menghormati kasih sayang kami. InsyaAllah.

Dimasa akan datang...tanggungjawab masing2 akan makin bertambah. Tanggungjawab pd diri sendiri, keluarga, pasangan, negara dan agama. Ish...takuttttt. Mesti dugaan yang datang pun bukan mcm masa awal2 bercinta ni. Moga kami cepat matang dalam menangani semua masalah dan cabaran. A-min.

Antara gambar terawal. Masa ni baru sebulan dua kami ehem ehem (jatuh hati) rasanya.
En.Muh4z suka sangat laa ejek gambar nih. Sorang version nipis, sorang lagi version tebal.
Sob sob sob. Seb bek memang realiti mcm tuh. Tak jadik nak kecik ati.


Ni pun antara gambar masa awal2 mula nak bercinta. Konon malu2 tapi mahu.
Aisehh...masa tu bahasakan diri saya-awak lagi. Kelakar.
Masa ni weekend aku bawak en.Muh4z jalan2 kat j0nkerwalk.
Weekend tu kali pertama aku bawak en.Muh4z jumpa family aku.
Siap bergambar bagai...

Raya Haji (Aidiladha) tahun lepas.
Kali pertama aku bawak en.Muh4z balik kampung aku.
Dengan orang kampung aku en.Muh4z adalah sangat ngam. Terlebey2.
Sila abaikan muka aku yang macam ikan buntal itu.


Masa ni kitorang dah sembang berangan pasal merisik.
Almaklumlah, kat wedding orang kan...haruslah aku berangan lebih.
2 bulan lepas tuh. I dah dirisik. Auwwwww!
Gedikksss!


Erm...malas plak nak upload gambar bebanyak. Lagipun, gambar masa merisik takde dalam laptop aku nih. Gambar lepas dah merisik pun tak transfer lagi. So takat ni jela. En.Muh4z called just now cakap ada not-so-good-news. Aisehhh...ni yang tak tenang nih. Dia pulak tengah drive tak boleh nak citer terus. Saje je buat aku berdebar2 tau!

Oklaa...daa!

No comments:

Post a Comment