06 September 2010

moi iPOD

Aku tak mampu beli iPhone.
Tapi aku pernah beli iPod tahun 2003-2004 (kalau tak silap laa...).
2-3 tahun lepas, ex-bf aku merosakkan iPod tu dgn muke slambe.
Aku paksa dia betulkan tapi hampeh, lepas tangan.

Minggu lepas, aku tunjuk kat en.Muh4z iPod tu.
iPod tu dh tersimpan dlm kotak 2-3 tahun kot.
Aku dah tak penah bukak or tengok.
Magika, en.Muh4z betulkan iPod tu...skang dh berfungsi!
Waaaaaaaaaaaaaa!!!*Woot!*Woot!*. Bertambah sayang.

Syahdu gak laa bile bleh gune balik iPod tuh.
Sebabnyer...lagu2 dalam tuh sumer lagu agak lama.
Jenis lagu yang aku rasa sekarang ni aku tak tepikir pn nak dgr kot.

Dulu suke sgt laa layan lagu emo-rock cam 'the used' and 'taking back sunday'.
Sekarang ni aku dh tak de dgr nama band derang. Tak tau laa ada lagi ke tak.
Dulu aku layan gak rock keras ni cam 'slipknot', 'system of a down', 'nightwish', jane's addiction', 'disturbed', 'korn' etc. Tapi 'metallica' aku x minat le pulak.
Erm...sekarang ni aku pun tak tau derang ni ada lagu baru ke tak?
Ke aku yang tak tau? Band 'n.e.r.d' ada lagi tak?
Suke betul ngn phar3ll tuh. Lagu pun ngarut2 jer.

Erm, bila dengar balik lagu2 yang aku penah suka dulu...terasa betapa berbeza nya keadaan dlu and sekarang. Tapi bleh lagi nak layan lagu2 tu sumer.
Cume sbb lagu dh lama kan...syahdu laa sket. Hehehe.
Dulu time nak exam, nak stadi...mmg layan rock keras and emo-rock.
Rase puas hati and bleh fokus.
Erm, sebab tu aku x dapat jd top 10 kat kolej dlu kot.

Cehh...hampa. Telalu fokus dgr lagu...bukan buku.

RnB and ballad dulu pun bes2. Layan 'destiny's child', 'usher', 'aaliyah' etc...
Sekarang pun layan lagi...cume lagu2 jepun je aku dh kurang dengar.
Cuba dengar balik lagu 'fukuyama masaharu'...dah tak rasa "ummpphhh!" dah.
Erm, makin dewasa kot (taknak cakap lagi tua yer...)

Ish...rindu pulak zaman belajar dulu......
Bile terkenang zaman belajar kat jepun dulu...
Kadang2 buat aku rindu, senyum sendiri...
Kekadang rasa malu ada gak...nyesal dan nyampah.

Tapi tu semua tetap akan tersimpan elok dalam lipatan sejarah hidup aku...

Aku rindu kenangan tu semua.
Aku nak cipta kenangan yang lebih sukar untuk dilupakan buat masa akan datang.
InsyaAllah....
----------------------------------------------------------------------------------

Nota-kaki-bersilang : Sekarang byk layan lagu melayu since en.Muh4z raja lagu2 melayu nih...

2 comments:

  1. iPOD NANO AKU HiLANG 2MiNGUUSUDAH DEKAT TOiLET FAKULTI AKUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. padan muke mung...tu laa, taknak kasik aku pinjam lagi muahahaha...

    cer ko g carik bomoh...hekhekhek

    ReplyDelete