23 September 2010

engagement preparation

Erm...aku dh start beli barang2 hantaran dari bulan 8. First skali, beli perfume. Utk en.tunang, senang je nak carik. Dalam kepala die dh ada few choices. Tapi nak carik yang aku punye, penat wooo...terlalu byk pilihan, rambang 'hidung' instead of mata sbb puas dh bau sumer jenis perfume.

Lepas tu, dalam tgh bulan 8...baru start carik kain utk baju (baju aku). Yang lawaknyer, plan asal warna tema adalah putih dan kalerful. Tapi susah gile nak carik kain lace yang berkaler-kaler nih. Jadinyer, aku tukar sikit laa...amek putih hijau. Aku bajet, tak mau spend banyak duit on baju. Nak yang simple je ke. Made a promise to myself, tidak mahu jejak kaki ke Jakel. Kang aku terbabas...

Jadik, kami satu famili pegi Semua House aje. Aku, mama, papa, en.tunang, famili k.lin and famili aloy. Semua aim kaler hijau laa. Aku rase dekat half dozen tokeh tu turun kan kain and lace kaler hijau...last2, k.lin bersuara, "Nda, nape awak tak amek kaler pink? Lagi cantik..macam yg tuh, haa...yg tuh pun cantik, yg tuh! Eh, itu lg cantik" and so on...

Yang aku heran nyer...bila k.lin ckp mcm tuh, semua terus setuju angguk2 kepala laa, k.niza pun bersuara gak "Aah laa k.ngah, k.niza pun rasa pink lagi cantik".

Aaaa sudah! Last2...dengan aku skali angguk2 setuju nak kaler pink gak. En.tunang pun terjebak angguk2 jugak. Siap cakap pink lagi sesuai dgn kulit aku laa etc. Ehh, ehh...derang nih, suka cenggini tau. Seb bek i loikkeee!

Kesimpulan, kamik ambik pink.

Pastu ke SACC, nak carik gift untuk orang datang. Erm, aku bajet rm2 satu item...tapi bila kita bawak mak2 orang pegi pilih...of course laa dah jadi lain nyer.

Bila sudah terjebak dengan mak2 orang...
Gift for guests, haruslah kalerful.
Macam2 kaler ada. ni baru few kaler je nih.

Erm, tetibe macam malas pulak nak sambung citer. Sebab rasa mcm panjang je lagi. Dah ler aku ni, kalau citer...mesti nak meleret2. Skip2 jer laa...

Dah beli sume barang hantaran, nak hantar gubah pulak. Yg my side punye mmg my mama dah aim nak buat kat k4mal nih. My mama berkenan sangat laa ngn hasil tangan si k4mal ni since dia jugak yg gubahkan untuk my merisik dulu.

Itu k4mal dgn one of da staff kat situ.
Gadis myanmar tapi cakap melayu mabeles wooo...
Bunga kt tgh2 tuh bukan gubahan yer.

Barang hantaran en.tunang plak, plan asal nak tempah kat my fren, ms.d@lie. Aku syok tengok die punye hasil, simple yet elegant. Murah pulak tuh. Tapi dah dok terkecoh2, kejap nak macam nih, kejap macam tuh. End up, my mama suh buat satu tempat aje. Senang nak kira and senang nak simpan. Since en.tunang dari nogori kan, so kitorang bleh letakkan smua barang hantaran tu kat homestay je siap2. No need for them to bawak all the hantarans all the way from nogori. Certain hantarans like sirih junjung, buah, coklat etc ok laa kot.

en.tunang yang keterujaan melampau pilih material utk gubahan hantaran
Rambang mata woo...sume cantik2.
Belah en.tunang, kaler merah putih.

My bekas cincin utk en.tunang. Tantek takk?
My side, tema kaler pink. Burung tu tomel kn?kn?

Erm...ape lagi nak citer ekk? Citer sal tunang stil tak up2 lagik sbb gambar yg ada dlm tgn aku skarang adalah sgt limited. Nak tnggu my 2 photographers tak rasmi a.k.a abang & aloy. Abang dah up dlm fb...aloy punye blom nmpak lagi. So, kasi hold dulu laa...

No comments:

Post a Comment