20 December 2010

Normal ke?

Aku dulu kalau bergaduh dengan sesape (read : ex-bfs), aku prefer diamkan diri. Diammmmmmm....sediam-diamnya.

Dulu awal-awal dengan en.tunang pun...kalau aku terasa hati ker, kecik hati ker, sakit hati ker, geram ker, bengang ker....aku diam aje. Diam sampai kalau aku dalam kereta dengan dia sejam...sejamlah kami takkan bercakap. I gave him silent treatment. Aku tak akan cakap selagi aku tak sedia nak bercakap. As a sign of protest. Sebab...I HATE CONFRONTATIONS.

En. tunang dulu pun, memula rajin laa melayan. Bila dia tengok aku diam, lagi lah banyak soalan-soalan 'ni-pehal-itu-pun-nak-tanya-nih-?'. Semata-mata nak suh aku bercakap balik. But after few months in serious relationship...en.tunang dah tak boleh tahan dah. Dia hangin giler kalau aku diam jer. So, he encouraged me to tell him whatever, whenever aku tak puas hati.

I think, since then...tiap kali kami bergaduh, aku tak diam lagi. Aku akan cakap semua yang aku rasa and aku fikir. Kadang-kadang, jadi meleret-leret.

Yep, finally it gonna end up fine. Tapi bagi aku, sangat memenatkan mentally and physically. Kadang-kadang sampai tahap I screamed invasive at him. Sampai sakit tekak. This is not normal. Makin lama, aku makin senang mengamuk dengan en.tunang. End up, aku lagi sakit hati dengan dia. This is not healthy. I need help. We do need help.

Sedangkan aku sedar, inilah sebab kenapa aku pilih untuk diam dulu.

Bagi aku, diam lebih baik dari aku cakap menda-menda yang akan sakitkan hati orang.
Lebih senang untuk aku kawal diri bila aku diam...

Sekarang, lebih baik aku terus diam....

Jadi, biarkan aku diam....

No comments:

Post a Comment