21 June 2010

u-n-a-g-i

Haitttttt....

Minasan, genkidesuka?

Kyou ha, sushi no hanashi wo shitai to omoimasu.

Jyaaa...hajimemashouka!

Last Thursday (aikk, tetibe english ekk...hehehe) we went to Sush1 King at Jusco Seremban2. We only ordered salmon, unagi and golden ball (ehh...together with ten don and tori yaki don). Jangan ingat we all makan sikit pulak hahahaha. So, macam biasalah. Memula salmon sampai dulu. Then, unagi. Golden ball sampai lambat sikit. Tengah kitorang siap2 nak makan salmon, ada sorang waiter ni came to us and asked us, "Melayu ke?" and I was like..."Erm, adakah aku kelihatan seperti seorang spanish?" (and of course, itu dalam hati sahaje). Kami angguk-anggukkan kepala kami.

Then, he continued...
"Ok, kalau macam tuh saya cuma nak sampaikan...unagi itu digaul dengan %*&$! atau dengan kata lain, arak. Kemudiannya diperam supaya rasanya bla bla bla..."

Kami terkejutlah. So, aku tanyalah..kalau macam tuh macam mana sush1 king boleh dapat tanda halal? Erm....skali lagi waiter tu tanya aku, "Cuba akak (ko panggil aku AKAK!?!?!? kureng asam!) tengok sekeliling...ada nampak tak tanda halal? Kalau akak perhatikan, sush1 king memang tak ada tanda halal. Kalau adapun, itu tanda pork free"

Masa tu kami dah melopong dengar keterangan waiter tuh.

Waiter tu mentioned three other menus yang tak dapat kelulusan Jabatan Agama. Erm...tapi aku tak ingat. Yang aku ingat...dia cakap, semua unagi di sush1 king tak halal.

So, kitorang tukar unagi tu dengan salmon. Dan waiter tu pesan untuk sampai-sampaikan pesanan nih. Jadi, sapa yang dah terbaca nih...paham-pahamlah yer. I told my collegue just now...dia marah kenapa bagitau dia sebab dia suka makan unagi tuh...hehehe. Aku cuma jalankan tanggungjawab sahaja. Tepuk dada, tanyalah diri sendiri.


Dah tak boleh makan ini lagi.....isk isk isk!

P/S : Aku pun suka makan unagi tuh... Kena laa belajar buat sendiri lepas nih. Aisshh!

No comments:

Post a Comment