23 June 2010

sakit rahang

Semalam amek emergency leave. Alasan? Sakit rahang. Tak tau apa punca. Sejak dari lepas majlis rasa lain macam. Susah nak menguap dan mengunyah. Ohh...becakap pasal majlis, nak stori tapi tak ada gamba. Terlalu ramai cameraman tak bertauliah. Ada dalam hp tapi kabel dan card reader ada dengan en.Muh4z. Sebab apa? Dia kedekut. Hehehe.

Ada sedikit drama sehari sebelum majlis. Drama apa? Biarlah aku, dia dan keluarga sahaja yang tahu. Tapi majlis tetap berjalan seperti yang dirancang walaupun dah malam baru kami kelam kabut buat persediaan. I tido jam 2 pagi uollss tunggu puding spesel untuk en.Muh4z masak. I tau dia suka puding itu. Next day, pagi2 lepas subuh dah terkejar-kejar ke pasar. Yang paling kesian sekali...my parents lah. Rasa bersalah sangat2. Tu laa...gatal sangat last minit baru buat decision. My dad siap telanggar batu penghadang kat bomba sampai pecah bumper depan subaru aku. Sob sob sob. Tapi nak buat macam mana. Salah aku jugak. Gatal.

Walaubagaimanapun, majlis berjalan dengan sangaaatttttttttt lancar! Seperti yang dirancang. Lauk pauk sangat sedap. My mom memang superb kalau bab masak-masak nih. Mak long pun dah jadi chef yang sangat2 excellent. Semua berselera je makan. Walaupun ada sedikit aksi2 yang memalukan seperti jolok-jolok tapi sangkut (korang bleh paham kan?) tapi still sweet. Sangat2 sweet. Siap dapat bunga lagi...uhuk uhuk uhuk. Malu I. Tersipu-sipu. Motif elaborate lelebey? Ehh..aku punya sukalah!

Tapi yang peliknya...straight away after majlis, en.Muh4z demam. Demam yang sampai tak boleh nak drive (tapi dia dah drive sampai bandar melaka). Tapi tak larat nak tunggu family dia jalan-jalan. Aku pulak, lepas majlis dah terasa sakit rahang sikit2. Sempat terlelap kejap sebab penat sangat. Telelap until en.Muh4z called me mengadu badan dia lemah sangat. He asked me whether I could come to his place or not. Aku pun tak pikir panjang...tak mekap, dengan tshirt duk rumah...terus vroomm vrroooom memecut pegi kat dia. Risau laa sebab en.Muh4z ni jenis jarang sakit. Kalau sakit pun bukan dia layan sangat. Tapi kalau dia sendiri dah cakap tak larat sangat...dah teruk laa tuh. Masa makan-makan lagi dah nampak muka dia pucat. Makan pun kurang selera...tapi dia tahan jugak.

After almost 30mins, aku sampai tempat en.Muh4z. Aku tengok muka en.Muh4z dah merah2. Masuk kereta aku dah melepek. Bagi dia makan ubat and minum air. Terus call 4ngah cakap aku nak bawak en.Muh4z to klinik. Smpai klinik...en.Muh4z mintak injection. Doktor pun cucuk bontot en.Muh4z disaksikan seorang nurse. D@mn you nurse! Berani tengok bontot en.Muh4z yer! Aku pun x tengok muahahahaha - gatal mode-.

After that, bawak en.Muh4z makan kejap..kasik bertenaga sikit. Tunggu family derang jalan-jalan then terus hantar derang balik. Malam tuh, sakit rahang masih terasa. But the very next day, aku dah tak boleh mengunyah benda keras. Bila tekan telinga...sakit sangat. Kenapakah? Abang cakap bengkak gusi...tapi tak ada bengkak pun. Tak sakit gigi pun. Apakah?

Jadi, malam semalam...aku dan en.Muh4z telah membuat konklusi. Kenapakah pada hari majlis tersebut aku dan en.Muh4z sakit? Jeng jeng jeng...

Korang pikirlah apa jawapan...sebab aku dengan en.Muh4z pun tak tau kenapa.

Nota bontot en.Muh4z : Bukan majlis pertunangan yer....yang itu, insyaAllah tak lama lagi.

No comments:

Post a Comment