10 March 2010

TRAGEDI~

Tersebutlah al-kisah...tercetus tragedi pada tanggal 4 Mac 2010. Watak utama adalah heroin sensasi (ehem ehem ehem...sape lagi kalo bukan penulis blog) dan hero remaja (erm, hero remaja tetapi orangnya sudah melampaui zaman remajanyer, harap maklum).

1) Apakah punca tercetusnya tragedi?
A. Salah faham
B. Orang ketiga
C. Kenakalan melampaui tahap piawaian
D. Semua jawapan di atas

2) Di manakah lokasi berlakunya tragedi?
A. Putrajaya
B. Tempat kerja heroin
C. Manjung
D. Di alam maya

3) Siapakah punca tragedi tersebut?
A. Heroin sensasi
B. Hero remaja
C. Heroin sensasi dan hero remaja
D. Bukan heroin sensasi...so, sape?

4) Berapa lamakah tragedi itu berlarutan?
A. 1 hari
B. 2 hari
C. 3 hari
D. Mana boleh lama-lama...loving gitu!

5) Bagaimanakah tragedi berakhir?
A. Sesi menangis ala-ala filem Sembilu Yusof Haslam
B. Sesi luahan perasaan umpama Romi & Juli
C. Adegan pujuk-memujuk macam Kuch Kuch Hota Hai
D. Semua jawapan di atas

Erm...
Lepas tragedi tuh, I didn't pick up his calls and didn't reply his messages (at all!). I diamkan diri. Macam-macam I fikir. Macam-macam persoalan dalam kepala I tentang apa yang dah jadi. I kecewa sangat2. Aku taknak bercakap dengan dia masa tuh sebab aku takut aku akan cakap mende2 yang aku akan menyesal kedian and menyakitkan hati.

The next day...
Long story short, aku tetap tak angkat calls and tak balas messages dia lansung. I went out for early lunch (Friday...what do you expect?). Balik rumah tido sebab serabut. Dia sms-ed me cakap dia kat Putrajaya dah and nak ajak aku lunch. Aku ignored sebab bajet die tipu. I went back to ofis dalam kol 215pm kot. Nampak macam kelibat dia. Aku terus masuk parking kat ofis. Keluar jer dari kereta...I saw him! Aku terkedu jugak lah! He came! (Erm...actually, masa tuh gembira jugak dia datang...tapi bila ingat balik kesalahan dia, rasa kecewa).

We went to cafe...talked a bit on apa yang berlaku. Aku tak boleh maafkan dia lagi masa tuh. Sebab rasa kecewa yang amat2. Tapi dia tetap pujuk elok-elok...

Hati aku keras sangat masa tuh...Aku kasar sangat dengan dia masa tuh. Aku cakap kasar dengan dia. Aku sakitkan hati dia. Tapi dia terus cakap elok-elok, terus pujuk aku...

Dia cakap nak tunggu aku habis kerja. Aku halau dia balik. Tapi dia berkeras nak tunggu jugak. Nak tunggu smpai aku boleh tenang.

I'm glad dia berdegil jugak masa tuh.
Sebab lepas kerja..hati aku dah lembut sikit...

Alhamdulillah...
And we're back to normal...

P/S : B...syg mintak maaf. Maafkan kata-kata syg yang menyakitkan hati b. Lupakan tindakan kasar syg pd b yer. Semua tu berlaku sebab syg kecewa sangat2...

P/S 2 : Tu laa..nakal lagi! Padan muka! Hahaha

P/S 3 : B...syg betul2 ikhlas mintak maaf ni tau! Jangan buat lagi tau! Sunat nnti tau laa!




No comments:

Post a Comment