15 March 2010

Kenapa ekk?

Just wanna share some thought.


Aku tau aku tidak secantik 'dia'. Tidak seputih 'dia'. Tidak sekurus 'dia'. Tidak seseksi 'dia'. Tidak digilai ramai seperti 'dia'. Semuanya aku tidak seperti 'dia'. In fact, aku tak pernah fikir aku seorang yang cantik. Tapi aku juga tak pernah fikir aku ini hodoh.

Jadi, kenyataan 'dia' mengatakan aku besar/ gemuk...
Left no impact on me except made me wondering...
Is she that desperate to merendah-rendahkan aku untuk buat diri 'dia' sendiri puas hati?
Betapa kosongnya hidup 'dia'. I pity her.
So, ko kurus, putih, seksi dan cantik...tapi bahagia ker ko sekarang?
Kalo bahagia, kenapa still kacau kami lagi? Terlalu banyak masa terluangkah?
Atau mungkin 'dia' rasa such a loser sebab walau dengan kelebihan yang 'dia' ada tuh tapi still 'dia' tak rasa puas, tak tau menghargai dan sentiasa rasa tak pernah cukup dengan apa yang ada?

I think, she can smile now. I think, she's satisfied now. Let her be. I don't mind.

Her statement tidak melemahkan semangat aku. Tidak membuatkan aku berputus asa. Sebaliknya, buat aku lebih menghargai apa yang aku miliki sekarang. Buat aku lebih menyayangi insan disisi aku. Buat aku menjadi seorang yang lebih baik dari 'dia'. I owe her zillion thanx!

At first, aku fikir nak jugak balas balik to warn 'her' to leave us alone and to have 'her' own life...tapi bila fikir balik, kenapa aku nak turunkan mentaliti aku serendah level 'dia'?. Then I changed my mind. Orang bijak pandai akan kurangkan bercakap tapi banyakkan berfikir dan bersabar. Hekhekhek.
Tapi aku cakap kat en.Muh4z aku message 'dia'. Erm...syg tipu aje b...nak tgk reaksi b camne...jgn marah ekk, nnti kene jual





No comments:

Post a Comment