09 November 2010

Nonsense

Erm...after almost 1 year and 6 months aku ber'blogging' ni, I noticed that most of my entries tak berbentuk ilmiah lansung. Erm...I personally think that is just not quite right. I should write more on my thoughts on current issues happening around me. But still...menda-menda yang ada kaitan dengan aku laa. Or maybe not....

Because, so far I only wrote (or should I say, reported? no?) my daily routine and what's happening with my life so that people get updated or not. Sigh! Boring kan? Not me! Well, aku of course laa tak boring cuz aku suka je syok sendiri cerita pasal diri sendiri kan...it feels good when you can bebel about your stuffs and do what you likes. Erm...tapi sampai bila?

I will write on my thoughts on certain issues. At least I can let it out. Takda laa aku rasa sangat aku ni otak-udang kan....mau lah jugak rasa well-educated, well-mannered and well-raised kan...

Erm...kang aku ni tenggelam dalam dunia hiburan semata-mata ler pulak. Jadi, elok kita kembangkan ilmu, buka dada untuk terima menda baru dan insyaAllah, kita akan jadi manusia yang cemerlang, gemilang dan terbilang! (betol ka turutan?).

Ekceli, few things happening lately. Some of it makes me realize the importance for me to develop myself to be a better person. The most important, how it reminded me to be grateful and say syukur to Allah swt. Ada masa aku lupa, walau sekecil kuman baik atau buruk yang berlaku...Allah swt tak pernah terlepas pandang aku. Kerana Dia aku hidup, kerana Dia aku disini, kerana Dia aku senyum, kerana Dia aku diduga, kerana Dia aku bersabar, kerana Dia aku lalui semua. Erm...I know, entah apa laa yang aku nak cakap ni.

Oklah, kang lagi panjang bebel...lagi aku lupa matlamat asal entri nih.

Aku cuma nak cakap...I should start menulis dengan menggunakan akal, kadang-kadang. Kadang-kadang tulis dengan menggunakan hati. Kadang-kadang tulis dengan hentam brono. Kadang-kadang....aku punya sukalah nak tulis apa pun! Ish, ter'emo' plak...hakhakhak.

2 comments:

  1. xpe... asalkan ko belum menulis dgn kaki... xdpt imagine kalau ko taip dgn kaki..

    ReplyDelete
  2. what makes you think that im not typing with my beautiful and gorgeous jari-jari kaki right now?

    hekhekhek...im beautiful~

    lalala...

    ReplyDelete