24 November 2010

Jiwang kejap..

Kepala tengah berserabut pasal kerja.
Tengah tensen2, dok pikir "what can make me smile even just for a second?"

Makan!!!

No! No! En.tunang pesan suruh diet sebab katanya aku sudah bertambah, tambah, tambah, tambah SEHATTTTTT. Erm, alhamdulillah. Tanda cukup makan minum malah terlebih.

Erm, nak 'bercinta' dengan en.tunang tapi dia busy. Jadi kita jiwang sorang-sorang. I sms-ed a lot of sweet and romantic poems kepada en.tunang. En.tunang tak balas pun...

After almost half an hour, baru dia reply. As I expected...memang buat aku tersenyum sorang-sorang dan cair tapi beku balik dengan cepat sebab suhu dalam bilik ni macam ko nak simpan mayat! His gentle words memang kinda soothing at times macam sekarang nih.

Note :
The other day aku meroyan, but he stayed calm and keep saying all the nicest words.

One thing that I noticed, tiap kali kalau keadaan tegang, en.tunang akan cakap..."syg, mengucap syg (sambil dia bacakan), tarik nafas hembus (sambil dia tarik nafas & hembus few times), basuh muka...tidurlah syg. Moga esok akan lebih baik dari hari ni". Seresly, everytime...dia akan cakap ayat yang lebih kurang sama macam tuh.

Tapi everytime bila part dia cakap "tidurlah" aku akan meroyan sekali lg and I think sampai sekarang en.tunang tak paham kenapa aku meroyan balik bila dia cakap macam tuh. Aku tau niat dia baik...tapi en.tunang (I know u gonna read this suatu hari nanti b), the reason adalah kerana aku nak terus dia bercakap dengan aku. Aku nak dia terus cakap all the nicest words. Macam mana nak cakap ekk, macam nak dia temankan sampai aku terlelap. Boleh? Hahaha...melampau!!! Well, nasiblah dapat 'bunga' cam aku nih. I love you, b!

Ok, back to work. Aku dah mula mengantuk....

No comments:

Post a Comment