19 August 2010

sAmAn

2 hari lepas kot...aku pergi laa balai polis nak bayar saman. Katanya mesti dibayar dalam masa 7 hari, kalau lebih....hukum tembak kot. Aku pergi hari yang ke-enam. Aku sampai jam 4:10pm. Sekali dia cakap...bayaran boleh dibuat smpai jam 4 sahaja. Ate, opis hour kamu bape jam ni Jah? (assuming counter clerk tu namanya Khadijah). Aku redha...

Datanglah keesokan hari ditemani en.Muh4z. Tunggu kejap aje sebab tak ada orang. Buat aku fikir, macam aku sorang je yang kene saman padahal aku tengok arituh...bederet yang dapat surat cintanya. Aku rasa hari itu sahaja di kawasan itu pakcik polis trefik tu berjaya serahkan hampir 100 surat cinta kot. Habis tuh, sumer orang dh bayar ke? Aku sorang je ke yang blom bayar? Or worse...derang sumer tak bayar, tapi aku sorang je yang baik nak bayar? Cehh...

Aku kena bayar rm30! Uih..itu duit minyak aku pegi keje ulang alik seminggu tau. D@mn you! Dah laa aku parking tuh tak menghalang laluan sapa2 cume mencacatkan pemandangan jaa...aku benci betol laa...duit gaji yang dapat bulan2...senang2 je mengalir keluar balik. Aku rasa lepas nih, aku nak naik basikal aje laa..minyak jimat. So, kalo harga minyak nak naek smpai rm100 seliter pun aku tak heran. Parking pun senang, tak payah bayar. Tapi kalau kena saman jugak naek basikal...aku simbah asid kang!

Nota-duduk-bersimpuh : Aku hangin betol baca paper pasal ahli keluarga kena simbah asid tuh. Tak ada otak ke? Mintak mahkamah jatuhkan hukuman simbah asid balik kepada si pelaku yang durjana tuh! Baru setimpal...erm, tapi apa nak runsing...hukuman akhirat tetap menunggu. Yang itu paling setimpal.

Sekian.

No comments:

Post a Comment