10 August 2010

Lord Of The RING~

Oh well, last weekend aku managed ke jewelry store kat Melaka. This time en.Muh4z ada sekali sebab nak carik ring for him as well. My mom yang recommend this store since my dad is quite close with the owner. The store taklah besar sangat tapi suprisingly banyak design dia yang menarik. Bila tengok harga...mak aih, bengkok hati aku. Dengan badan2 bengkok sekali. En.Muh4z lagi laaa...senget terus kepala hakhakhak. Tapi kitorang layan ajelah since my mom yang did da talking. My mom got this special talent dalam bab2 tawar menawar nih. So we just let her do her magic laaa hakhakhak. Magic kah?

Mula-mula cari yang en.Muh4z punya dulu. Tapi design yang en.Muh4z nak tu takde. So dia macam dah gave-up tapi my mom and the owner pujuk jugak sampailah en.Muh4z cair. En.Muh4z explain laa design macam mana yang dia nak and tup tap tup tap..setel bahagian en.Muh4z. Harga lebih kurang yang aku dah bajet untuk dia. Hehehe...bajet dalam RM300 jer tapi dapat jauh lebih kurang dari tu (thanx to extra discount yer uncle!).

Next is my turn pulak. Bincang2 dgn en.Muh4z...nak cari yg dalam RM500-600 jer. Sekali auntie tu angkat yg BESAR punya! Dengan harga2 pun besar jugak. My mak terus angguk2 setuju aku pulak geleng2 sebab menangis tengok harga yang berganda dari bajet asal. Nak menitik air mata aku uwaaaaaaaaa!!! Tapi my mom convince me cakap tunang sekali je, bile lagi nak merasa, bayar deposit jer dulu, sesuai dengan jari I yg montok ni etc2...aku pun terpedaya dengan pujuk rayu my mommy. Oh no! En.Muh4z dah terdiam. Kesian dia. Lari jauh dari bajet.

Pendek cerita, sebelum buat decision tuh...aku try dalam 10 cincin yg lain. Erm, tapi bila dah try yang mama recommend tuh...mmg syok la. Dari jauh orang dh nampak. Tu orang bukan igt aku tunang orang dah tuh...tapi bini orang! Gagagaga! Plan asal nak amek white gold but my mom suggested that I keep that one for wedding nanti. Pikir2 balik...ok jugak macam tuh. Tunggu wedding nnti amek white gold with DIAMONDsss hakhakhak. InsyaAllah.

Is this ring too big for you?
Wait until you see mine!!!
Muahahaha (gelak evil)
Just kidding lorr...

Balik rumah I slow talk dengan en.Muh4z. Aku tau dia pening kepala pikir tapi takpe...we'll find a solution yer dear. We'll figure out together later yer darling!

Pendek cerita lagi, semua barang dah beli. Setel! Dah hantar for gubahan. This time...we just requested for simple yet fabulous gubahan. And of course..with limited bajet. I dont want to spend money on things yang mengarut2. Kalau cincin...aku ok lagik. Terpikir, kalau ring tunang pun dah besar. Kahwin tak payah ring lagi...mintak gelang laa kot. Erm diamond ring tu pulak..tunggulah bila en.Muh4z ada rezeki lebih nnti...besday ke, anniversary ker *wink*wink* hakhakhak.

No comments:

Post a Comment