05 August 2010

Happy x 4

Yosh! Semalam telah berjaya melepakkan diri dengan gigih. Fun giler! Dah lama sangat2 tak lepak dengan kawan2. Mula2 lepak kat Empire Subang, pastu gerak ke Shah Alam pulak.

Ok, plan asal memang aku laa yg gatal nak ke Empire tuh, ajak Nyahz...minah tuh layan aje. Sebab dah terliur tengok orang sumer citer pasal Whisk's macaroons and red velvet. Seres terliur ok! So, semalam derang sumer setuju...tunggu kt Summit. Janji kol 8, tapi haruslah 830 baru nampak batang hidung sumer kan sbb situ memang traffic mencanak-canak. Then terus gerak ke Empire. Aku ni area Subang memang fail. Nasib baik ada driver yang mantooooppppp! Hahahaha. Sampai2 je terus pegi Whisk but unfortunately, dah x banyak choices yg tinggal. Datte, dekat kol 920 baru sampai kot. Surprisingly, red velvet ada byk lagi cuz it was yg ke6 or ke7 that day. Tapi...macaroons dah tak banyak!!! Tinggal peanut butter aje! Sob sob sob. Aku terkejut jugak laa sebab cafe nyer kecik aje. Yer, memang sumer dah cakap kedai dia kecik tapi tak sangka laa pulak sekecik itu. Tapi tetap mabeles uoolllsss! And at first I thought da owner is chinese but I was wrong. The owner melayu rupanya...kot. Hahaha.
(Gambar tak ada sebab semua bukan pem'blogger' tegar. Tapi aku telah google images! Gigih nyahzz!!!!)



Walaupun macaroons dah nak habis, tapi aku amek jugak lah. Cedapppp uolsss...sampai jilat jari. Silap2 jari kaki pun nak jilat. Hehehe. Kitorang order 2 red velvet, hummingbird and carrot cake. Bagi aku...red velvet dia biasa2 je tapi hummingbird dia boleh tahan. Jenuh jugaklah kitorang nak habiskan. Tapi of coz laa habis jugak akhirnya cuma hummingbird je x larat dah sebab besar sgt. Borak2 kat situ siap heret orang kedai sembang skali. Yang si @cid banyak pulak nak komplen. Note : Jaga-jaga kalo ko bawak @cid bejalan2. Tetibe je kang ada mende dia nk komplen. Hehehe. Macaroons dia memang mabeles giler!!! Kesimpulannya, aku akan pegi sana lagi untuk dapatkan macaroons dia yg lain pulak. Oh, mommy..i'm loving it!


Lepas dah kebas gigi sbb makan manis2 extremely banyak...we made a move to Shah Alam pulak. Sensei kitorang tuh nak ajak lepak port dia pulak. Layankan aje...aku bajet dah makan manis2 mcm tuh, kenyang dah. Cuma teringin nak minum teh tarik. Ada pulak kureng sket kalau kedai mamak ni. So macam oklaa ikut si sensei gi kedai lain. kat seksyen 7. Sampai sana order minum2...sambung borak, ngumpat, gosip dan kenangan lalu. Dekat 2 jam gak kat situ. Fun!

Dipendekkan citer, tinggal aku dgn Nyahz kat Summit. Borak2 sket (tak puas noks!) pastu kena balik sbb aku x bawak kunci rumah. Kang takde sape sedar aku smpai umah kang..takkan nak tido luar rumah pulak kan? Dipendekkan lagi citer...semua sampai ke rumah masing2 dengan selamat. Sangat puas hati. Plan seterusnya telah dibincangkan oleh AJK yg berkenaan iaitu aku dan Nyahz hehehe. Tak sabarnye nak tunggu next session!

Ohh...sebagai penutup, terimalah....macaroons!!! Harap2 tidur malam ni mimpi hujan macaroons...oh, heaven sungguh! Taaa....


3 comments:

  1. nyahz...
    really??owner die Malay??
    i thought that guy ala2 japan artisst tu chinese..wasn't he??

    (i loved when he talked n talked n talked like... "saya mmpertahankan hak saya dr dicabuli oleh komen2 mamat spt salesman ituh" )

    ReplyDelete
  2. malay aku rasa sbb kakak and mak dia muke melayu jer...cume 'abang' (hahahaha dan dan abang) je nmpak komersial sikit macam japanese...

    kalo aku pegi sane lg..dia igt lg tak kt aku? or should i mention acid yg byk komplen tuh? musti dia igt kn?kn?kn?

    ReplyDelete
  3. owh..ade ke mak die...
    ak rse nextime ko kna hangkut acid dgn pkaian salesman dia skalik......bru die hengat...

    ReplyDelete