26 July 2010

Memories~ Part 1

Nampak tak motif asal gambar ni?
Bukan nak ambik gambar signage tuh tapi gambar rainbow daa...
Betol-betol berhenti kat simpang semata2 nak ambik gambar ni.
Nampak tak?

It was my last summer break in Japan. Aku dari Naga0ka berjalan sampai ke Ish1kaw4 and turun lagi sampai K4nazaw4 nak jumpa my Vietnamese friend, Ha. Masa ni aku drive berdua dengan Nyahz. Dia tak berani bawak kereta aku so aku drive sorang-sorang pergi dan balik. We spent almost a week on road. Memang enjoy gila! Aku pun tak sangka kitorang boleh tahan and sampai ke tempat-tempat yang tak pernah plan pun nak pergi. Tapi memang niat dalam hati, sebelum balik Malaysia, nak pergi Ish1kaw4 sebab dulu aku apply masuk Ish1kaw4 tapi tak dapat dengan alasan...diorang nak lelaki sahaja. Fuhh, kecik ati I tau!

This is my Viatnamese friend, Ha.
We met again after almost 2 years terpisah.
We met kat kolej dulu. Both major EE.
Tapi Ha my junior masa tuh. We were quite close.
Owh, I miss her! Dia ni pun gila jugak kadang2.

Abaikan muka aku yang kepenatan memandu itu...

It was a last minute plan. Semua orang balik Malaysia. Yang perempuan cuma tinggal aku, Nyahz and few others. Dalam ramai-ramai yang tinggal tuh, aku paling ngam dengan Nyahz. Even sampai sekarang pun we still see each other bila ada kelapangan. Aku masa tuh tak balik Malaysia sebab pikir tu will be my last summer in Japan...so sayang laa nak balik. Another 6 months aku akan balik Malaysia jugak for good. Nak ajak boys, erm...leceh. Sebab nanti nak tido dalam kereta ke, bukak tudung ke, melalak ke, meraung ke, mengilai ke etc2. Hehehe. Tapi bila fikir-fikir balik...memang aku dengan Nyahz ni gila jugak lah. Berani buat macam tuh. Alhamdulillah tak ada pape jadi dan perjalanan pergi dan balik selamat. Kalau tak....naya je! Gila betol kitorang! Kereta pun tak ada buat perangai sepanjang perjalanan.

Owh, masa ni aku dah pakai kereta Sub4ru tu 4-5 bulan kot. Beli masa winter, tak pakai kereta pun. Masa spring, ramai orang pakai kereta, jadi aku tumpang kereta orang ajelah. Ni bila summer, ramai balik Malaysia...masa tu laa baru nak betol-betol test kereta sendiri kan?kan? Dan hasilnya, sangat puas hati! Ish, bila pikir balik...memang bodoh berani gila laa aku dengan Nyahz masa tuh. Tak pikir panjang kalau ada pape yang jadi. Ish ish ish.

Kasik rehat sikit...dah jauh perjalanan.

Ekceli, banyak gambar yang kitorang ambik. Tapi dah hancus sebab bapak ku re-format PC aku. Gambar semua ilang. Sob sob sob. Ini pun gambar yang ada lagi dalam email. So sumer gambar kecik-kecik ajo.

Masa ni kat K4nazaw4. Aku lupa apa nama pantai ni.
Chirih4ma kalau tak silap aku.Memang femes.
Singgah 7E, beli map dan cari tempat2 menarik and pantai ni was listed as top 5.


Kenapa pantai ni femes? Erm, macam mana nak explain ekk. Pantai ni, kalau kita lalu lalang dari jalan raya...memang tak nampak. Sebab kene menurun bukit (curam dalam 50-100m). Turun-turun je bukit terus ada 'highway' made from sand and pantai. Memang busy laa 'highway' tuh. Kereta lalu lalang. And you just have to park your car on 'bahu jalan', terus terjun laut. Erm...mesti korang tak paham kan? Kene pergi tgk sendiri laa...

Busy betol jalan ni...
Panjang gila 'highway' ni. 2-5km kalau tak silap.
Memang kawasan pelancongan, ramai mandi manda.

Papepun, memang seronok sangat! Macam2 tempat aku pergi...dari lurah berpantai sampai laa ke puncak bukit menikmati panorama malam. Ehh jap. Aku tak ingat siapa yang bawak kitorang pergi puncak bukit tuh. Yang aku igt..lelaki, aku baru kenal and of course laa Malaysian. Erm...macam mana kitorang jumpa laki tuh ekk? Ohh my God! Nyahz...aku dah lupa. Macam mana kitorang sampai bukit tu pun aku lupa! Tapi memang best dan superb! Dalam perjalanan...banyak betol tempat2 menarik yang kitorang jumpe and of coz laa sesat bagai! Tapi fun sgt2! Tiap kali nampak tempat bes je..kitorang benti amek gamba. Just the two of us! Aku ambik gamba Nyahz...Nyahz ambik gambar aku hahaha.

Tepi tasik mana entah..

Entah kat mane...lupakkk!

Kitorang on road seminggu aje sebab kitorang kena kerja. Nyahz keje kat western restaurant, aku plak keje buat sushi. Bila balik Naga0ka balik...rasa hepi sangat2 sebab ada experience macam tuh dengan Nyahz yang memang sporting. Dapat jugak aku jelajah Japan dengan Sub4ru tu dan spent time dengan Nyahz. Sungguh heaven!

Entah bila dapat buat lagi macam tuh. Niat hati kalau ada rezeki nak pergi Japan lagi jalan-jalan. Tak dapat Japan...Korea pun ok jugak!

No comments:

Post a Comment