07 January 2010

pOyO LaH kO!

Aku hangin betol kerja hari nih. Pagi2 bukak laptop bos dah anta email cinta suh aku siapkan report sblm lunch. Ok, fine! Nasib baik aku dh mentally prepared. Buat dengan penuh tekun dan berpinar mata sebab banyak yg aku kena baca and confirm. Ingat boleh fokus with the only task until lunch but nooooo!....life is not that easy, you know! Datang berderet2 kerja...dpt pulak teman-sebilik-tapi-tak-semesra yang busy body tanya macam2 pasal kerja aku...eh, dok diam boleh tak? Aku nak fokus karang ayat report dengan kreatif nih...

At last, aku sempat siapkan dengan jayanya walaupun not as perfect as I wish tapi dapatlah submit sblm bos tanya aku. Alhamdulillah. Hasilnya? Kita tunggu bos balik meeting. Kalau dia tak campak paper tuh so kira OK laa kan. Kalau dia campak kertas report aku tuh...erm aku nak nangis buleh? Ataupun lari-lari-sambil-tutup-muka-dan-jerit-nehi-nehi? Erm...nak ngadu ngan En. Muh4z ajelah.

Lepas lunch, kerja lagi satu pulak. Kerja kali ni aku perlu dapatkan bantuan dr budak department lain. My teman-sebilik-tapi-tak-semesra warned me that this girl will buat aku sakit hati and susah nak bagi kerjasama. And I was like...OK! Little did I know yang this girl mmg annoying giler ok! Sangat2 ANNOYING OK! Mende kecik yang kita boleh setelkan pun ko nak heret big-bos jugak? Hello...kau tu baru setahun kerja so takda lah senior sangat dari aku pun! Aku pun bukan bodoh sangat tak tau prosedur OK! Bengong &@#$%#. Fine..aku repo kat senior collegues aku...and yes, they admitted yg this girl memang kerek and poyo. Erm...lantak kau laa labu. Kau tak boleh nak provide information, reference, idea etc takpelah. Aku pun tak hingin. Aku boleh dapat dari orang lain. Aku boleh usaha sendiri utk dapatkan apa yg aku nak. Tak harap kat ko pun minah!

Why lah ada orang yang macam nih? Bukan nya bile kau tolong aku...aku akan lebih terer dari kau (erm ekceli mungkin jugak hahahaha). Atau pun apa yg aku mintak dari kau tu menyusahkan kau pun. Aku dah offer utk buat sendiri...biarlah aku yang kene ke hulu ke hilir or stay smpai tgh malam nak siapkan pun...cuma mintak tolong sikit jer dari kau. Ish...nape laa ada orang yang macam nih? Dari kerja aku boleh dipercepatkan, jadi leceh macam nih. Erm...why aa why?

Pengajaran dari episod ini :
Selama ni, aku rasa aku akan cuba yang terbaik utk tolong orang. Tapi kenapa kali ni susah macam tu skali minah tu tanak tolong aku? Aku yakin ada sebab mengapa Tuhan pertemukan aku dengan minah ini. Memang aku tahan sabar bercakap dengan dia. Aku berlembut sebab aku yg nak mintak tolongkan. Ada hikmah sebab lepas tuh my senior collegue offer utk tolong aku. Pertolongan yang lebih dari yg aku perlukan. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment