26 January 2010

F.R.I.E.N.D

Few days ago, I managed to contact my good-old-friend, Ms. @rmili@ni via YM. Ms. @rmi was my bestfriend back in my secondary years. Siang malam memang selalu berkepit aje. We were so close. We used to share so many things...well, EVERYTHING! Kami ketawa-gelak-menangis bersama.

Satu sekolah tau we were bestfriend. Inseparable. Petang-petang time aktiviti padang, kalau I tak join team basketball or volley (yep, I was school player back then. Was really2 into sports. Dulu laa, sekarang...sukan? makan2 pun kire sukan jugak kn?kn?kn?) I akan lepak with Ms. @rmi kat ujung padang (I mean, seriously ujung padang. Bapak jauh ok! kalau kene culik pun orang takkan perasan hahahaha seb bek takde orang teringin culik kitorg mase tuh - sbb tak cukup umo lagi time tuh kot hahahaha). Aku pun dah tak ingat ape yang kitorg borak everytime lepak kat ujung padang tuh.

My friends (well, aku mase tu ade my own group of friends which Ms. @rmi x join sgt...I was a bit notty and femes kat skolah dulu hahahaha) semua tak paham macam mana I boleh kawan ngn Ms. @rmi.
Erm, bile pk2 balik...aku pun pelik. Kitorang bukan satu kelas, bukan satu dorm, bukan satu kelab, bukan satu group. Perangai pun jauh beza! Ms. @rmi dulu pendiam (ngan orang lain laa, ngn aku kecoh jerr…), not really into sport, sopan, jalan tunduk2, gelak-tak-sekuat-aku-gelak, selalu pakai tudung labuh etc. Memang agak berbeza dgn perangai aku masa tuh. Bebdk group aku pun sume yang nakal2 (aku tak laa…). Sbb tuh kawan2 yg lain pelik macam mane aku boleh berkawan and rapat with her.

I don't really remember who gets well with who first. Aku tak tau ape yg buat kitorg mule berkawan. Kekadang, kitorg tulis surat to each other. Padahal hari2 jumpe (erm, cam orang becinta ler plak). And surat2 tuh mmg sooo valuable. Up until now aku and Ms. @rmi masih simpan semua surat2 tuh. Dia selalu bagi aku lagu or poem. Kalau choc day ke, rose day ke…mesti masing2 akan bagi n dapat. Kalau birthday, mesti celebrate together. Masa tu jugak masing2 first time ada bf. Tak pasal2 bfs kitorg pun bekawan baik jugak…

Erm bila ingat balik…aku boleh senyum sorang2. I miss her!

Ish kalau nak citer sal aku ngn dia…panjang sungguh.

Kenape aku bercerita pasal dia? Is because..she just informed me yg dia baru bertunang and akan kawen this March! I am soo happy for her!

@rmi, if you’re reading this…I want you to know that I miss you so much and thank you for everything

No comments:

Post a Comment