07 February 2011

Aktiviti cuti raya cina...

Cuti raya cina, tak pegi mana-mana.

My mum asked me to stay in KL to babysit my nephews since my sis pergi Kelantan for her work thingy.

Day One (Thursday)
Ke KLCC membeli buku. Seronok dowwhhhh melepak di kinokuniya. Pitam aku tengok buku. Tak tau nak beli yang mana satu. I grabbed about 5 books tapi end up aku cuma pilih satu. Yang paling famous among all sekarang nih. Interlock. Hari-hari aku baca. Memang bes. Tapi aku belum sampai part yang controversial itu lagi...Selanjutnya, menonton Green Hornet 3D. Aku tak suka tengok 3D tapi layankan anak-anak abang. Ramai betol umat manusia. Then, we had lunch at Madam Kwan's. Dapat one of da best spot in da restaurant. Macam kitorang pulak yang celeb new year hehehe...

Day Two (Friday)
Rehat. Abang ajak pergi bukit tinggi tapi aku malas kerana tiada bajet. Terlupa pulak tanggungjawab jaga anak sedara hehehe. So, En.tunang came and pick my nephews up for lunch at cyberjaya, Ayam Penyet. En.tunang dont really like it. Myself on the other hand, enjoyed it very much. Then we went to tengok burung@flamingo at Putrajaya. En.tunang's favourite spot, I would say. Balik rumah my sis, lepak-lepak tengok tv then around 5pm gitu...we went down to pool. Swimming session. Malam, my nephew requested chicken chop for dinner. Ke Serdang la kami. Makan-makan...pusing-pusing, terus balik ke rumah.

Day Three (Saturday)
Rehat lagi. Around 2pm en.tunang came, we went to search for barang-barang hantaran. Found one item for myself. Hooray!!!! Abang and famili went to Genting. Jalan sakan derang...jeles I! Received call from my sis (in Kelantan) around 8pm cakap Amir injured. Jatuh masa main badminton with his friends. Rushed to her house. Tengok luka dalam..aku nyaris pengsan walaupun darah dah tak ada hehehe...drama saja yang lebih. Sampai klinik at 10pm. Dalam 1030pm gitu, we rushed to LCCT to pick up my sis. Lepas tu, ke kedai mamak untuk makan apa yang patut hahahaha.

Day Four (Sunday)
Seawal pagi, ke public pool untuk sesi berenang lagi. Oh, mind you...I ni tak reti berenang mahupun terapung dalam air. Tau berenang baring sahaja. Jadi misi en.tunang kali ini adalah untuk saya pandai berenang. Seronok u...dalam masa 2 jam sahaja saya sudah pandai berenang dan terapung. Kini tidak takut lagi dengan air dalam. Hooray!!!! Lepas berenang, saya balik rumah dan pengsan. Keletihan. Muka sudah berbelang-belang dan kulit semakin gelap. Nasib baik berenang pagi, kalo petang...komfem gelap terus. Sebelah petang, saya ke rumah abang. Lepak-lepak buang masa, abang dan en.tunang polish kereta. Kini kereta ku berkilat-kilat...ngeeee.

Ok, sekian.

Penat menaip.

Apa korang buat cuti raya cina?

No comments:

Post a Comment