16 February 2010

Luahan perasaan (1)

Something’s bothering me.

It has been almost 2 months now. I still cannot let it go. Is it me or it is usually takes longer than I’ve expected?

I thought I can forget it as soon as possible. I thought aku tak akan ungkit lagi kisah yang dah lepas. But I was wrong.

Every steps and words buat aku terkenang perkara yang dah sudah. Bila terkenang, aku jadi takut. Takut aku terkena lagi. Takut aku dianiaya lagi.

Aku tak rasa aku terlalu bodoh untuk terkena lagi. Tapi kalau aku terkena lagi, macam mana?

Aku tak rasa aku terlalu naïf untuk dianiaya lagi. Tapi kalau aku dianiaya lagi, macam mana?

Kenapa aku jadi terlalu prejudis? Kenapa aku tak boleh lupa perkara yang lepas? Kenapa aku masih ada perasaan takut?

Aku masih tak tenang. Sampai bila aku akan macam ni? Sampai bila aku akan mengungkit? Erm…

Jahat ker aku sampai aku jadi macam ni skali?

Ape yang dah jadi memang buat aku sangat2 fobia. Biar itu jadi pengajaran pada aku dan yang terlibat. Semoga tidak diulang dan berlaku lagi. Tapi andai kata berlaku dan berulang lagi...aku yakin Tuhan ada rencana yang lebih baik untuk aku, insyaAllah. (Tapi aku tak mau berulang lagi...plz...)

No comments:

Post a Comment