05 April 2011

Duit? Gaji?

After almost 2 years aku tukar keja...
aku dah tak berapa tahan dengan satu masalah.

GAJI dan DUIT.

Aku tak kesah sangat balik lewat hampir setiap hari.

Aku tak berkira sangat every weekend kena masuk ofis hampir 8-10 jam.

Sebab kat private dulu pun, aku dah terbiasa macam tuh.

Tapi sekurang-kurangnya, hujung bulan...aku tarik nafas lega.

Setahun, aku dapat 2 kali bonus.

Walaupun tak banyak macam orang bank yang dapat 10 bulan bonus,
tapi kira okeylah bagi aku.

Aku tau...patut bersyukur dan rasa cukup dengan apa yang ada.

Cuma aku berdoa, aku dikurniakan perasaan bersyukur and sentiasa merasa
cukup dengan apa yang aku ada. Ada sesiapa ada tips atau boleh ajarkan
amalan-amalan doa yang bersesuaian.

Dan lebih baik, kalau korang semua pun turut doakan untuk aku.

Sekarang memang aku sesak nafas nak hidup.
Mungkin sebab dah terbiasa dengan gaya hidup berduit dulu.

Erm.....tolong doakan yer. Terima kasih.

Nota-hati : Semalam I met with my junior in Japan. He offered me a job with 5.5k as starting. The job takdalah susah but required a lot of kesabaran. Erm......buat aku tak tidur malam berfikir. I'm afraid my decision wont get approval from my parents who insisted aku to stay in my line skang nih. Hmmm...life aint easy.

No comments:

Post a Comment