10 June 2010

.:: unmotivated me ::.

Erm...aku tersangat-sangat rasa unmotivated untuk berkerja. This is bad. Very bad! Aku tau kenapa aku jadi macam ni but there is nothing I could do to overcome it. My job ni bukannya susah pun walaupun sedikit leceh. Tapi aku rasa sebab tempat kerja baru ni kurang dari segi mental support laaa. HAHAHAHA. Apakah itu mental support?!?!? I spend almost 8 hours a day with annoying people...yep, itulah dia. Annoying people! Itupun naseb baik my collegue (maksudku, budak sebilikku) ok je. Kalau dia pun sama annoying jugak...aku terjun tingkap (naseb bek tingkat 2 je..tak tinggi sangat bilik aku).

Dulu dengan kompeni lame, awal-awal kerja aku maintain punctuality. Datang opis memang awal...siap breakfast, baca paper, baca blog etc. Walaupun ada sedikit bengang dengan M1cha3l, tapi dia memang pandai manage kerja dan tidaklah membuat aku meluat sampai nak termuntah. Cuma sakit hati tu biasalah. Bila akhir-akhir aku mula carik kerja lain...aku dah mula buat perangai. Datang opis pun 5 minit sebelum waktu kerja, balik awal, selalu emergency leave etc. Masa tu memang aku nekad nak carik kerja lain di atas beberapa sebab lain.

Alhamdulillah aku dapat kerja baru walau pun gaji lebih kecil dari dulu tapi ada kelebihan dari segi lain. Cuma yang tak best kerja baru ni...I feel unmotivated. Bayangkanlah baru 6 bulan kerja...aku selalu datang kerja lambat ( I mean...really late!). Quite frequent jugak ambil emergency leave...erm, aku tak ada semangat nak majukan diri because of that annoying male! This is soooo not me!. Aku nak majukan diri...aku nak perhebatkan kebolehan diri. Aku nak ke depan! Kenapalah aku macam ni...muda-muda dah macam ni. Aku benci aku boleh jadi macam ni. Erm...mungkin kena pergi jumpa bomoh? HAHAHAHA LOL. Kidding!

InsyaAllah, doakan yang terbaik untuk diri sendiri dan orang-orang yang aku sayangi. For the time being, I must be strong. Allah swt tidak akan timpakan dugaan ini pada aku kalau aku tak mampu hadapinya. InsyaAllah. Teruskan bersabar...annoying people is everywhere. Jangan biarkan diri sendiri teraniaya kerana orang lain. Sabar...

No comments:

Post a Comment