27 January 2010

mAMAt pERASAn bAGUs

This morning, I was early (awal 5 minit je pun). Awal sebab kecuakan melampau ada important meeting (well, bukannyer important mane pun tapi aku je yang cuak terlebih sbb it could be my stepping stone, if u know what I mean) Meeting tu bukan pagi, tp petang kol 3pm! Hahaha

Ok, aku bukan nak citer pasal meeting tuh tapi aku nak citer sal satu kereta yang potong aku pagi td.

Kat area aku duduk sekarang ada junction (traffic light ada yer tuan2) yang mmg everyday sesak. Asalnyer jalan yang berturap-tapi-lubang-merata-rata tuh cuma ada 2 lanes tapi biasalah, Malaysians are innovative and creative in weird WAYS kan…lane yang 2 tu dah bertambah jadi 3 lanes. Bagi aku…dah biasa tengok cam tuh. So, oklah.

But this morning, there was this one car Nissan Fairlady mencelah masuk depan kete aku and aku nyaris nak cium bontot kete tuh. I was like…$%#@^! Rasa nak jer hon tapi aku x suke wat camtuh…nak bg lampu cam tak berbaloi le plak.

So what I did…aku potong balik kete dia.

The driver adalah seorang lelaki ngn spek itam (alo bai! Pagi2 dah pkai spek itam..bengkak mata menangis kah? Atau bengkak kene tumbuk dek awek ko smlm?) Jalan sesak kn..so my car sbelah kete dia dlm 5 minit gitu kot. Aku perhati aje lah dia…

Dia bukak spek..tgk kt aku (lelaki itu bejambang...dan...tidak hensem yer kawan2 hahaha). Aku igt dia nk senyum ke ape…skali die jeling sambil saying something yg obviously aku tak bleh dgr lah kan! I was like…ko lah yg bongok bwk kete nmpak-cam-mahal tapi aku tak heran laa kete ko bai! Bukan nyer exclusive pn kete ko tuh cume len dr kete2 len kt situ aje. Ko beli kete mahal2 pun ko stuck gak lam traffic jam. Kene gak beratur cam bdk skolah bai!

Pergh! Mesti mase die jelling tu die igt die ensem…padahal ya Rabbi! En. Muh@z 1000x lagi hensem ok! Geramnyer aku…rase nak simbah cat kt kete dia…

Whylah mamat yg muda2 ni bile dpt pkai kete-yg-lain-dr-orang jer…terus prangai cam haram? Kete ko don’t really impress me ok. Kalo nk kene saman, kene jugak. Kalo nk kene curik, dicurik jugak. Kalo nk eksiden, eksiden jugak. Kalo Tuhan nak tarik balik, Tuhan akan tarik jugak nikmat sementara ko tuh.

Kepada bai yang muke tak bleh blah konon2 bwk kete-macam-mahal tuh…insaflah wei! Aku tak heran ngn kete ko tuh…ko bawak cam hampeh jugak!

No comments:

Post a Comment